شاید نیازی نباشد بگوییم که یک ون کلاسیک فولکس‌واگن چقدر جذاب است. در حال حاضر با نوع جدیدی از آن روبه‌رو هستیم و هر جا با آن بروید با چهره‌های خندان، تکان‌دادن سر و نگاه‌های تحسین‌آمیز مواجه خواهید شد. در واقع محبوبیت زیاد باعث ایجاد انواع مختلفی از اتوبوس‌ها شده است.

گشت‌وگذار   با ون‌های بدون فرمان

همشهری آنلاین - یکتا فراهانی: اتوبوس کمپر کلاسیک فولکس‌واگن هنوز هم برای گشت‌وگذار با ون آماده است؛ اما این باربه کمک ریل‌های راه‌آهن.شنیدن خبر یک اتوبوس فولکس‌واگن بدون فرمان، ما را به یاد مفهوم اصلی ID Buzz ۲۰۱۷ و آینده خودروهایی می‌اندازد که آن را به تصویر می‌کشد.


راندن بدون فرمان

اتوبوس فولکس‌واگن Klv-۲۰ بدون فرمان، نه از آینده، بلکه در واقع از گذشته می‌آید. Klv-۲۰ متعلق به ۷۰ سال پیش است که در حال حاضر قطعاً می‌تواند به یکی از شیک‌ترین واگن‌های ریلی تاریخ تبدیل شود،

دپارتمان کلاسیک خودروهای تجاری فولکس‌واگن راهی برای کشف ون‌های قدیمی VW دارد که اکنون در دنیای واقعی هم وجود دارند.


گشت‌وگذار با ون‌های بدون فرمان | بازگشت کمپر کلاسیک فولکس‌واگن




معرفی و احیای فولکس‌واگن‌های قدیمی

دو سال پیش، یک دستگاه چهار محوره چرخشی Type ۲ Splittie مدل ۱۹۶۲ به نام Half-Track Fox را نشان داد. در این سال، این شرکت چند سال به عقب‌تر رفت تا یک Klv-۲۰ ۱۹۵۵ را احیا و معرفی کند.

Klv-۲۰ در سال ۱۹۵۴ به عنوان وسیله نقلیه کاری برای راه آهن فدرال آلمان، Deutsche Bundesbahn (DB) توسعه یافت. راه آهن به وسایل نقلیه خدمات جمع و جور نیاز داشت و برای ساده کردن روند توسعه به جای طراحی یک وسیله نقلیه جدید از پایه، یک واگن ریلی فولکس واگن ترانسپورتر را راه اندازی کرد.
دو سازنده مختلف آلمانی طی این سال ها ۳۰ خودروی Transporter ساختند: Martin Beilhack مستقر در Rosenheim و Waggon & Maschinenbau GmbH مستقر در Donauwörth.


بیشتر بدانیم :

بزرگ‌ترین فولکس واگن شاسی بلند چگونه خودرویی است؟
خودروهای فاقد ترمز ای‌بی‌اس در پایان خط

مکانیزم و چگونگی عملکرد Klv-۲۰

هر خودروی Klv-۲۰ ترکیبی از بدنه ون T۱ Kombi، موتور صنعتی فولکس واگن با قدرت ۲۸ اسب بخار و شاسی ریلی و ابزار حرکت بود.
یک مکانیزیم چرخش بالابر هیدرولیک به ماشین اجازه می داد تا به سمت بالا بلند شود. ۱۸۰ درجه بچرخد و توسط یک نفر به عقب بر روی مسیرها قرار گیرد تا ماشین بتواند بدون نیاز به راندن با دنده عقب به محل اصلی خود بازگردد.

به‌مرور چراغ‌های گرد نمادین T۱ و همچنین چراغ‌های عقب آن حذف و خالی شدند. اما برای رعایت بیشتر مقررات راه‌آهن، دو چراغ جلو سفید در بالاترین قسمت در کنار شیشه جلوی تقسیم شده نصب و یک چراغ ‌قرمز گرد هم در عقب اضافه شد.


گشت‌وگذار با ون‌های بدون فرمان | بازگشت کمپر کلاسیک فولکس‌واگن

مطابقت مدل‌های جدید با مدل‌های قدیمی

دورهای تزیین شده فلزی و رنگ بدنه مدل بازسازی شده، شماره خودرو ۲۰-۵۰۱۱، با زیبایی خود T۱ مطابقت داردکه برای علاقه مندان فولکس واگن دوست داشتنی به نظر می رسد.
مدلی که توسط VW Classics تهیه و به نمایش گذاشته شد از انبارهای نگهداری سیگنال و ریل Plattling/Bavaria DB ساخته شد.

خودروی T۱

بر اساس بروشور فروش فولکس‌واگن، خودروی T۱ از یک موتور باکسر بنزینی چهارزمانه و گیربکس دستی چهارسرعته با دنده‌عقب نیرو می‌گیرد.
نیروی چرخ‌های ریلی فولادی ۵۵۰ میلی‌متری (۲۳ اینچی) از طریق یک جفت محور نوسانی جانبی با بدنه مشترک منتقل می‌شود و قدرت توقف از طریق یک سیستم ترمز کفشی روغنی هیدرولیک با پدال فعال می‌شود.
خود بدنه با پایه‌های لاستیکی به شاسی فولادی متصل و سه نیمکت روکش‌دار با مجموع هفت صندلی را در خود جای‌داده است. دو نیمکت عقب را می‌توان جدا کرد تا فضای بار را باز کند.

گشت‌وگذار با ون‌های بدون فرمان | بازگشت کمپر کلاسیک فولکس‌واگن

معرفی Klv-۲۰

به گزارش newatlas فولکس‌واگن، Klv-۲۰ را در روز بین‌المللی اتوبوس فولکس‌واگن در ماه ژوئن معرفی کرد. اکنون بخشی از مجموعه خودروهای کلاسیک این خودروساز در هانوفر است.

فولکس‌واگن Klv-۲۰ را بهار گذشته دوباره به مسیرهای خود بازگرداند و آن را به سفری خوش‌منظره از میان فضای سبز لنگنفلد در زیر اشتاین، روستایی کوچک در آلمان مرکزی برد.

کد خبر 872348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha